[中文歌詞] Eminem feat. JID - Fuel 燃料

 #Eminem #JID #中文歌詞 #TheDeathofSlimShady 


※版權歸 Eminem 所有※

※All rights belong to Eminem※


.原歌曲連結.

https://youtu.be/xVuYQCa9saw



.喜歡我的翻譯的話歡迎小額贊助我,我會非常高興!.

https://www.buymeacoffee.com/FlyingPants


.Lyrics 歌詞.

Look, uh, look

聽好了


All of my niggas gon' ride with it

我的兄弟全都支持著我


In the pocket, the rocket like Kellen Mond

口袋裡的貨烈得像凱倫·蒙德的進攻


Mama told me the power was in the tongue

媽媽曾告訴我言語就是力量


But it probably ain't powerful as a gun

但它或許沒有強得能與槍枝較量


All of you little cowards get devoured, I’m givin’ out flowers to anyone

你們這些膽小鬼都會被我一口吞掉,我會為你們獻花哀悼的


I ain't been out the house in a minute ’cause I ain't wit' it if the money is miniature

我一段時間沒踏出家門了,畢竟這陣子盡是些賺小錢的場合


I been mindin' my business, I’m business-minded

我都在忙著自己的事業,我可是有商業頭腦的人


I been spendin' some time with the minister

我花了點時間和神父告解


'Cause them niggas spinnin' shit and still sinnin' in the City of God and it's sinister

因為有群混蛋雙面偽君子,不停在這上帝之城犯下罪孽,實在是罪不可赦


Try to pray and rеpent in a synagogue or a mosque, a tеmple, a church

別再無謂地四處尋找猶太教堂、清真寺、廟宇或教堂來乞求救贖


Them brown skin's sentiment niggas hurtin'

我的黑人弟兄們一再受傷


And murder's a common courtesy, for certainly

謀殺已經成了一種司空見慣的事情


R.I.P. be on the shirt

逝者的衣物印著安息的字樣


Search, lurk, murk, squirt, dirt, first

追趕,偷襲,持武,開槍,埋葬,調查


My nigga doin' four plus eight without a court date

我兄弟正服著十二年的刑期


Talked the other day, he say he doin' okay

前幾天跟他聊過,他說他過得還不錯


He good, he gainin' weight, then got a sharp shank he made

他很好,胖了不少,還為自己準備了把利器


He say they play, they gotta partake

他說他們裡面玩得很開心,每個人都必須得參與


Homie got a heart full of hate and a face full of war paint

他滿懷憤恨,滿臉迷彩


Eyes all red, full of rage and it's hard to escape from a dark place

滿眼血絲,滿腔怒火,卻仍逃不出這幽暗的地方


East side niggas from the A

東岸亞特蘭大的一些弟兄


Niggas all ages tryna sell a pound of the dog cage

不分年齡,都在那狗都住不下去的地方兜售著毒品


All the OGs 'round town was our age

對這方面熟門熟路的都是我這年紀的人


Danger, sex, and drugs, X and R rated

危險、性愛和毒品,都是限制級的


Danger, sex, and drugs, shit be outrageous

危險、性愛和毒品,都是最荒謬的


But don't get this shit fucked up, my boy

但可別做得太超過,小子


Ya lucked up once, then ya doubled up

你走運一次,下次會想冒雙倍的風險


I dribble and pass it to the cup and triple-double it

而我會搶過你的球,運到籃下來個大三元


Get to the basket, get the cash and cuddle up

進球,拿到冠軍獎金,和全隊勝利歡呼


Cover up, bundle up, batter up

保護自己,上緊發條,整裝待發


Um, talk a lot of smack and I could back it up

我口出狂言,但我是個說到做到的人


Shawty wanna shag, wanna shack it up

婊子們想跟我上床,想跟我同居


I can put her pussy on the platter like a platypus

我把她們的鮑魚壓進我嘴裡像是鴨嘴獸


Nappy-head nigga, hair natted up

標準黑人頭,但全亂成一團


I said, "Barbara," a nigga tatted up

我喊著:「Barbara」,出現一個滿是刺青的傢伙


I won't argue, nigga mad as fuck

對於那些憤怒的傢伙我才不會搭理


'Cause they ain't compatible, I'm finna catapult

因為他們才不配跟我比,我準備飛速上升


But niggas know it's goin'

而那些白癡自知事態急遽──


If I run out of fuel, I won't

要是我耗盡燃料,我不會的


What the fuck y'all gon' do

你們能拿我怎麼辦


If I don't run out of fuel?

我不可能耗盡燃料


That scares the fuck out of you

你們都嚇得要死了吧


For a couple decades, been lettin' this TEC spray, from that day that I met Dre

從我認識 Dre 那天以來,這二十年我一直拿著 TEC-9 掃射


So you liable to catch strays from the second you press play

所以在你按下播放鍵後,就最好注意別被流彈波及


I suggest they do not test like an essay

別想把我當學生,還拿考卷測試我


'Cause like where my homies out west stay

我在西岸那可有不少弟兄


We can just say I'm like an R-A-P-E-R

你們可以叫我「R-A-P-E-R」


Got so many S-As, S-As

像是性侵犯!性侵犯!


"Wait, he didn't just spell the word "rapper" and leave out a P, did he?"

「等等,他剛拼的『rapper』少了個『P』,是不是?」


R.I.P., rest in peace, Biggie and Pac, both of y'all should be living

願 Biggie 和 Pac 安息,你們兩個都不該死的


But I ain't tryna beef with him

而我不是想跟那個人起爭執


'Cause he might put a hit on me like, "Keefe D, get him"

不然他可能會對我說:「Keefe D,幹掉他」


And that's the only way you're gonna be killing me

或許這是唯一能殺死我的方法


Ain't gonna be on no beat, silly

畢竟我的死去可不會伴隨任何伴奏,傻瓜


I beat the beat silly, on the grind like teeth gritting

伴奏都是被我壓在地上打的,咬牙切齒地打


Call me "obesity"

可以說我「過重」


You think it's over? Wait, it's just beginning

因為我在這圈子太過於重要了,這一切都只是剛開始而已


Diss me and it ain't gonna be pretty

跟我起爭執的後果絕對不會太漂亮


Used to be yea tall, then I grew a little each day 'til I became God like James Todd

我以前很矮小,但我某天都成長一些,直到我現在變成了像 LL COOL J 一般的神


Now your arms are too short to BK brawl

現在你們的手短到沒辦法和我抗衡了吧


Indeed, they small like DJ Paul

手短得像是 DJ Paul


My new Benz better than your truck by far

我新的賓士車,比你那台破卡車好多了


Bitch, suck my balls

吃屎吧,婊子


You either smoke crack or you're playin' stickball in the street

你要嘛是在呼麻,要嘛是被棒球砸到腦袋


'Cause you must be on base if you thinkin' you can touch my car

不然你怎麼會瘋到想去碰我的車


But if the whole world was out to get you

你想想要是全世界都在追殺你


It'd turn you to a powder keg too

你也會跟我一樣變成炸藥桶


Kyle Rittenhouse, spittin' rounds, the TEC shoots like

我的 TEC-9 像是凱爾·里滕豪斯掃射那樣


And that ain't no sound effect

而那才不是什麼聲音特效


Neither was that, SIG Sauer lets loose

SIG Sauer 那幾聲也不是


I don't condone gun violence at schools

但我絕對不會縱容校園槍擊事件


But I can't get these voices out my head

不過我也逃不過我腦袋裡那些聲音


They're putting words in my mouth like alphabet soup

它們把我的嘴巴當字母湯,一再輸出新的句子


Got the most content on the continent

有著全美洲最豐富的歌詞內容


And constant compliments give me confidence

一再來襲的讚美潮讓我滿懷自信


Cross of common sense and incompetence

萬能和無能的綜合體


I'm cognizant that conflicts-

我意識到衝突──


Are consequence of accomplishments accomplished through competition

只不過是競爭帶來的成就感,必然招致的後果


If conquered done conked him into unconsciousness

那些被我擊垮的大多最終都昏迷不醒


Though conscious, I conjure this King Kong and just call me "Kamikaze"

而對於那些醒著的,這麼說好了,想像一隻加入神風特攻隊的金剛


I'm concoctin' this

我還在醞釀


Nobody's sixteens are touching

沒有人能把歌詞寫到我這種程度


These motherfuckin' index fingers fuckin' the nina

我他媽的兩隻食指都緊扣著半自動手槍


Clutchin' the nine millimeter, tuckin' the heat

瘋狂掃射,不打算讓槍冷卻下來


Got the toaster like an English muffin

剛從烤麵包機出爐,像是英式鬆餅


No, I mean "toast to" like you drink to somethin'

配點好料的來順便敬酒


But it's in a holster

像是我槍套裡的傢伙


I proceed to bust and fuck around

我繼續開槍,肆意亂搞


And get popped like Halyna Hutchins, like I'm Alec Baldwin

你們就像哈里娜·哈欽斯,而我是亞歷·鮑德溫


What I mean is buckin' you down

意思是擊倒你們


Coup de grâce then, right between the fuckin' eyes

給你們致命一擊,直接瞄準兩眼中間


Shoot 'em all then

我會對所有人開槍


If you think you're fuckin' with me, you're gonna suffer the fuckin' repercussions

要是你覺得你可以跟我較量的話,你會遭受到嚴重的後果


The reaper's comin' to heathen, I’m Ethan Crumbley

我準備來屠殺那些異教徒了,我就像伊森·克倫布利


I keep replenishing fuel while the beat I'm punishing

我在主宰這伴奏的同時,一再補充著燃料


If I run out of fuel, I won't

要是我耗盡燃料,我不會的


If I run out of fuel, I won't

要是我耗盡燃料,我不會的


What the fuck y'all gon' do

你們能拿我怎麼辦


If I don't run out of fuel?

我不可能耗盡燃料


That scares the fuck out of you

你們都嚇得要死了吧


Smokin' trees, I’m ridin' 'round

呼著麻,四處走跳


Come to my side of town

在我社區附近遊走


Lately, it’s been goin', goin', goin', goin', goin' down

最近狀況還真有點糟

留言

這個網誌中的熱門文章

[中文歌詞] Eminem - Doomsday Pt. 2 末日 Pt. 2

[中文歌詞] Eminem feat. Big Sean & BabyTron - Tobey

[中文歌詞] twenty one pilots - Overcompensate 加倍奉還